13 juni 2019 om 00:00
iBOOD

Woodkit Inklapbare Picknicktafel / Bank

Woodkit Inklapbare Picknicktafel / Bank

Er is niks heerlijker dan je lunch, maaltijd of een welverdiend drankje buiten in de zon nuttigen aan je zelfgemaakte picknicktafel!

Specificaties

Merk: Woodkit
Type: Bouwpakket voor inklapbare picknicktafel / bank
Garantie: 2 jaar op fabricagefouten

De bouwtekening kun je hier vinden

• Handig 2-in-1 design
  • Leuk en eenvoudig bouwpakket
  • Geschaafd Noord-Europees vurenhout

SIZE

Wil je na levering toch van je bestelling afzien? Houd dan, i.v.m. het gewicht van het product, rekening met € 29,- retourkosten vanaf een adres in Nederland en € 39,- vanaf een adres in België. Dit is inclusief ophaalservice.

Fysieke eigenschappen

• Materiaal: Onbehandeld (niet geïmpregneerd of behandeld) Noord-Europees vurenhout op maat gezaagd en geboord -> gaat onbehandeld 7 tot 10 jaar mee. Met beitsen en herhalen om de paar jaar is dit te verlengen. Onder een overkapping of droog is de verwachte levensduur 30+ jaar. Staat het meubel buiten in de zon en regen, dan zal het hout na ongeveer één jaar vergrijzen voor een unieke uitstraling.
  • Dikte van het hout: 4,4 cm

Meegeleverd

• Schroeven (zelfborend)
  • Bouten en moeren
  • Uitgebreide bouwtekening met montagehandleiding

Wat heb je zelf nog nodig

• Schroefmachine (voor de zelfborende schroeven)
  • Steek- / ringsleutel 13 (voor de bouten)
  • Schuurpapiertje (om de ruwe kantjes bij te werken)
  • Tijd en zin (montagetijd is circa 1-2 uur voor 1 persoon)

Afmetingen als picknicktafel

• Totale lengte: 165 cm
  • Hoogte tafelblad: 75 cm
  • Hoogte zitting: 45 cm
  • Totale breedte: 130 cm
  • Tafelblad (l x b): 165 x 62 cm

Afmetingen als zitbank

• Totale breedte ingeklapt: 70 cm
  • Totaal lengte: 165 cm
  • Totale hoogte: 82 cm
  • Zitting diepte: 47 cm
  • Zitting hoogte: 46 cm
  • Breedte om te zitten: 130 cm
  • Hoogte rugleuning: 39 cm
13 juni 2019 om 06:55
Robin_W Gebruiker

Is het deze? Slechts €10 korting op de prijs bij Wootkit zelf?

Beantwoorden

13 juni 2019 om 07:14
User Gebruiker

Goed gezien Robin Woot.

Beantwoorden

13 juni 2019 om 07:21
DvE Gebruiker

Volgens mij is het zelfs verboden met een foute adviesprijs te adverteren en ik neem een beetje aan dat deze prijs van woodkit zelf toch wel redelijk de adviesprijs is. Tijd om ibood echt te verlaten. Zelden meer iets wat nou echt goedkoper is.

Beantwoorden

13 juni 2019 om 07:32
Jos. Gebruiker

OK, doehoeg

Beantwoorden

13 juni 2019 om 07:35
Bproo Gebruiker

Er komt nog 39,95 verzendkosten bij bij Wootkit. Goeie deal dus ibood!

En als je hier niet meer wilt komen doe dat dan gewoon, waarom zou je dat hier vermelden? Ze liggen er vast wakker van

Beantwoorden

13 juni 2019 om 08:57
Susantigoon Gebruiker

Kopen als de prijs je aanstaat en laten liggen als dat niet zo is, hier op Ibood of elders maakt niet uit, heel simpel.

Maar volgens mij snapt een gebruiker hierboven er niet zoveel van en verzint zo z’n eigen wetjes:  de term ‘adviesprijs’ staat in de Prijzenwet bijv. nergens vermeld en zoiets als een ‘officiële adviesprijs’is sowieso al dikke duimwerk, juridisch bestaat het fenomeen ook niet. Maar opzouten staat je natuurlijk volkomen vrij, daaaaag!

Beantwoorden

13 juni 2019 om 09:07
Moderator Niek Moderator

Goedemorgen Robin_W,

Zoals Bproo al terecht aangeeft komen er ook nog verzendkosten overheen van 39,95 euro. Het verschil wordt dan al een stukje groter.

@DvE De huidige verkoopprijs is niet de oorspronkelijke adviesprijs van deze Picknicktafel.

Beantwoorden

14 juni 2019 om 07:40
DvE Gebruiker

Dat zal, want die is misschien moeilijk te vinden.

Maar dan nog 249,- advies lijkt mij wat hoog

Overigens bij wet bepaald: https://www.gewoonovergeld.nl/artikelen/vertrouwen-op-de-adviesprijs/

Beantwoorden

15 juni 2019 om 00:23
Moderator Paul Moderator

Het is me niet helemaal duidelijk wat je hiermee wilt zeggen, maar als je impliceert dat iBOOD niet de officiële adviesprijs hanteert dan is dat beslist een onjuiste opvatting. De aangegeven referentieprijs is de adviesprijs die Woodkit bij introductie aan het product heeft meegegeven. En geen verzonnen of aangepast bedrag.

Als een product langer op de markt is, kan het zijn dat de fabrikant een verkoopprijs gaat hanteren die onder de eigen adviesprijs ligt. Daar zijn ze uiteraard vrij in.

Beantwoorden

13 juni 2019 om 09:06
ctmax Gebruiker

Is het product inmiddels ook wat verbeterd? Dus voorgeboorde gaten b.v.?

QUOTE REVIEW op een andere site

“Wel jammer dat er op bijna elk stuk hout bewerkingsschade zit, wat volgens de fabricant niet anders kan. Dit blijf je zien, ook na het opschuren en verven. Verder is er geen enkel gaatje voorgeboord, en is de instructie niet heel duidelijk waardoor je best lang bezig bent om hem klaar te hebben.”

Beantwoorden

13 juni 2019 om 09:07
Moderator Niek Moderator

Goedemorgen ctmax,

De gaten voor de bouten en moeren zijn wel voorgeboord. Niet alles kan voorgeboord worden, maar er worden goede schroeven meegeleverd. Wanneer je deze er op de goede manier inschroeft, dan zal het hout ook niet splijten. Dus niet de schroefmachine op boorstand en de schroef erin racen ;-)

Beantwoorden

13 juni 2019 om 09:25
rolandt Gebruiker

Als je een kant en klaar product wilt dan ben je gewoonweg al snel 5x zoveel kwijt (bijv: https://www.bol.com/nl/p/spinwood-tuinbank-inklapbare-picknicktafel/9200000076126198/).

Beantwoorden

13 juni 2019 om 09:12
leospringer Gebruiker

Ik doe dit anders nooit, maar ben even klaar met de negatieve fora die ik steeds zie. Ik heb dit ding bijna 5 jaar geleden gekocht bij de Praxis voor volgens mij 250 euro. Weliswaar gekocht met een 20% kortingsbon en dus 200 betaald. Kennelijk nu dus wat goedkoper geworden. Maar alsnog een hele scherpe prijs inclusief gratis bezorgd. Bij woodkit komt er nog 39,95 verzendkosten bij. Zijn ze dus mooi 50 euro goedkoper dan de leverancier!

Dan ook gelijk maar een review want ik ben zeer tevreden over het product. Compleet pakket met goede schroeven en bouten. Alles al voorgezaagd en geboord dus tekening volgen en gaan. Ik heb wel even alles bij de zaagsneden nog even geschuurd. Voor het in elkaar zetten 2 lagen gebeitst in een leuk kleurtje zodat de verf overal op zit. Vervolgens in elkaar gezet en buiten op de stenen ondergrond gezet. Staat nu al bijna 5 jaar zonder hoes of iets buiten en heeft harde vorst tot de bloedhitte van vorig jaar meegemaakt en doet het nog steeds prima. Vanaf het voorjaar tot in het najaar heerlijk op het bankie met kussentjes en als er vrienden langskomen even uitklappen en je kan er met zn allen aan eten. Zelfs de kleintjes met hun eigen stoel aan de buitenkant en we zitten met zn 6en! Voor dit geld een aanrader en erg handig en leuk product!

Beantwoorden

13 juni 2019 om 09:22
Moderator Niek Moderator

Goedemorgen leospringer,

Bedankt voor het uitgebreid delen van je ervaringen :-)

Beantwoorden

13 juni 2019 om 23:45
wibbel Gebruiker

Super. Heb hem net besteld. Nu las ik over een steigerhouten beits. Wat raad je aan? Eerst alle losse planken beitsen en dan in elkaar zetten, of eerst de tafel in elkaar zetten en dan pas beitsen?

Beantwoorden

13 juni 2019 om 12:01
mdrongelen Gebruiker

na ongeveer één jaar vergrijzen voor een unieke uitstraling.

Dat zei m’n tandarts ook haha

Beantwoorden

Log in om berichten op het forum te kunnen plaatsen. iBOOD is benieuwd naar jouw mening!

Om een bericht te plaatsen in ons forum heb je een forumnaam nodig. Klik op de knop hieronder om een forumnaam te kiezen.