11 november 2018 om 00:00
iBOOD

Mylek Cube Draagbare Luchtontvochtiger

Mylek Cube Luchtontvochtiger

De Mylek Cube is een luchtontvochtiger van bescheiden proporties met indrukwekkende prestaties.

Specificaties

Merk: Mylek
Type: Cube Mini Luchtontvochtiger
Garantie: 2 jaar

• Tot 350 ml per dag
  • Watertank van 650 ml
  • Verbruikt slechts 27 W

Afmetingen: 177 x 150 x 205 mm

11 november 2018 om 00:32
tomverbinnen Gebruiker

Iemand ervaring met dit ding?

Beantwoorden

13 november 2018 om 08:40
Moderator Jelle Moderator

Helaas is hier geen antwoord op gekomen.

Excuses.

Groet,

Jelle

Beantwoorden

11 november 2018 om 00:36
crazymonkey82 Gebruiker

Iemand een idee hoeveel geluid hij produceert in gebruik? Wil hem graag gebruiken op de slaapkamer van mijn zoon. Maar hij moet er uiteraard niet wakker van worden. Alvast bedankt voor je reactie.

Mvg

Beantwoorden

12 november 2018 om 14:47
Moderator Bas iBOOD Moderator

Sorry voor de late reactie. Ik heb helaas geen “getallen” beschikbaar, maar wel deze review:

http://www.dehumidifier-reviews.co.uk/mylek-cube

The machine is incredibly quiet, certainly as quiet as any other mini dehumidifier available. The only noise that emanates from the Cube is that of the fan, sucking the air in, passing it over the condensing plates and pushing it back out again. This noise is very quiet, but also very ‘white’ in nature, so it easily blends in to the background. I wouldn’t have any problem with this being switched on in the bedroom and I doubt that even the fussiest of children would either.

Beantwoorden

11 november 2018 om 00:47
techno2004 Gebruiker

ok even de prijs afzijdig te houden wat goedkoop is…. ik heb nooit begrepen…waarom in godsnaam iemand een lucht ontvochtiger…zelfs bevoctiger etc… gebruikt wordt…aub kan het mij iemand vertellen? gaan wij daar ineens door het leven met een andere kijk? zonder fijn stof buiten, zonder klimaatverandering? sorry wil het echt niet dramatiseren… maar aub… dit zijn gewoon belachelijke toestellen die gewoon stroom verbruiken en tot niks toe leiden

Beantwoorden

11 november 2018 om 08:53
stigske Gebruiker

amaai techno2004, jij hebt precies niets beters te doen? Heeft er iemand een hond nodig? of een ijskast? of een diepvries? of zelfs kinderen? Wel dan ga je heel ver en moet je zeggen: nee, niemand heeft dit nodig… Maar ik vind het fijn dat je actief bent en mensen wilt helpen (NOT). Gelieve ontopic te blijven en al deze shit niet meer te posten want de reacties zijn nu erg onduidelijk. Bedankt voor uw nutteloze bijdrage!

Beantwoorden

11 november 2018 om 09:57
Moderator Bas iBOOD Moderator

Hoi techno2004,

Bedankt voor het delen van je standpunt!

Ik heb een aantal posts van je even weggehaald, omdat het niet nodig is om je standpunt in 1 topic 9 keer te plaatsen.

Beantwoorden

11 november 2018 om 12:16
fgeer Gebruiker

Het tegendeel is waar, juist door te ontvochtigen bespaar je energie! Kortzichtig typje ben je, zeker ook geitenwollen sokken aan?

Beantwoorden

11 november 2018 om 12:52
Mathijs67 Gebruiker

Wij hebben een vochtig huis, dus ook een ontvochtiger nodig.
Bouwkundig kunnen we niets meer veranderen.

Huizen zijn tegenwoordig zo goed geïssoleerd, dat dergelijke apparaten in opmars zijn.

Was een tijd geleden nog een artikel over in de krant, dat de bezuiniging in stookkosten door goed geïssoleerde woningen weer teniet werdeen gedaan door de noodzakelijkheid van toestellen zoals airco’s.

Dit ding zou goed in mijn stacaravan kunnen, anders is straks als het seizoen weer begint alles muf

Beantwoorden

11 november 2018 om 01:23
royce Gebruiker

Er zijn wel degelijk kamers of hele huizen die vochtproblemen hebben. Vorming van schimmels en ongezonde lucht tot gevolg.

Dus ik begrijp niet waarom daar zo lacherig over gedaan wordt…

Beantwoorden

11 november 2018 om 02:42
bazzuph Gebruiker

Te makkelijk die conclusie, zoals royce zegt… er zijn wel degelijk woningen waarbij zelfs met het raam open het vochtig is in huis. (lees boven de 60%) In de zomer levert dat een veel warmere gevoelstemperatuur op. Daarnaast krijg je gewoon schimmelvorming met gezondheidsrisicos. Ook voor caravans etc zie ik een nuttige toepassing. Dit alles kan ik vermelden in wel 1 bericht.

Beantwoorden

11 november 2018 om 07:42
GlitterThousand Gebruiker

Technodude laat iedereen even voor zichzelf bepalen of dit nodig is of niet. En ga zelf ook eens strijken, het is tenslotte 2018.

Beantwoorden

11 november 2018 om 08:10
MSC111 Gebruiker

Boven de 70% luchtvochtigheid heeft het wel degelijk nut zo’n apparaat. Zo’n klein apparaat is geschikt bijvoorbeeld voor natte kelders en ruimtes. Om schimmelvorming en nare muffe lucht tegen te gaan.
Je zal verstelt staan wat zo’n ding nog aan water uit de lucht haalt.
In de zomer kan je vaker luchten door het raam open te zetten. In de winter doe je dat minder om de warmte in huis te houden.
In de winter worden ruimtes ook sneller opgewarmd bij gebruik van een ontvochtiger doordat drogere lucht sneller warm wordt. Dit scheelt in de energiekosten. En het is veel behagelijker.

Dit apparaat ken ik niet maar ik heb wel goede ervaringen met een andere kleine ontvochtiger en grote apparaten.
Voor kleine ruimtes, bijvoorbeeld een kamertje waar je de was laat drogen zal deze wel volstaan. Voor een keuken of woonkamer kan je beter voor een groot apparaat kiezen die bijvoorbeeld 4 liter kan opvangen. Je zet zo’n apparaat alleen aan bij hoge vochtigheidswaarden voor een paar uur. Een kleiner apparaat moet je alleen vaker legen.
Ze zijn niet geruisloos.

Beantwoorden

11 november 2018 om 08:25
brekson Gebruiker

Klopt wat je zegt, kan ideaal zijn voor wasruimtes die anders door te vochtige kamers het wasgoed niet droog krijgen, je zet toch niet altijd de ramen open.

Wat gebruiker technodinges allemaal uit zijn nek lult is te kort door de bocht, die heeft niks te maken met ongezonde lucht en bla bla

Beantwoorden

11 november 2018 om 08:34
Nicole Lievrouw Gebruiker

Beste gebruiker met de negatieve comentaar, sorry dat ik u het moet zeggen maar u heeft er geen verstand van! Er zijn meubelwinkels die hun garantie intrekken bij een te hoge of te lage lucht vochtigheid! En bovendien is het ook nog ideaal voor statische electriciteit! Want als je die veel in huis hebt is de vochtigheidsgraad te laag! En dan nog een punt Niet iedereen heeft centrale verwarming ! Ik heb een speksteenkachel en als ik daar een pot op zet heb ik ten eerste een plek en ten tweede gooien de katten hem tegen de grond een degelijk toestel is perfect af te regelen en ik slaap er met twee in mijn omgeving en word er niet wakker van hoor je went aan het geluid ! Voor het kindje zou ik uit kijken naar een klein model maar niet de deze en ook niet met ionische toon. Groetjes een kenner!

Beantwoorden

11 november 2018 om 09:35
Koos35 Gebruiker

Lees misschien dit even: http://www.dehumidifier-reviews.co.uk/mylek-cube

Beantwoorden

11 november 2018 om 10:04
katlover Gebruiker

hallo,

is dit toestel geschikt voor in de badkamer ?

Beantwoorden

11 november 2018 om 10:28
Moderator Niek Moderator

Goedemorgen katlover,

Ik ga dit proberen te achterhalen.

Beantwoorden

11 november 2018 om 23:17
Delimited Gebruiker

Ben hier ook wel erg benieuwd naar.

Beantwoorden

11 november 2018 om 10:53
jeroenwasteels Gebruiker

Hallo, beschikt dit toestel over ontdooifunctie? Huidig toestel heeft in de garage last van bevriezende condensplaat.

Beantwoorden

11 november 2018 om 12:01
Moderator Niek Moderator

Goedemiddag jeroenwasteels,

Dit heb ik niet kunnen vinden, dus vraag ik even voor je na.

Beantwoorden

Log in om berichten op het forum te kunnen plaatsen. iBOOD is benieuwd naar jouw mening!

Om een bericht te plaatsen in ons forum heb je een forumnaam nodig. Klik op de knop hieronder om een forumnaam te kiezen.