5 november 2019 om 00:01
iBOOD

Sylvania Convenio LED

Sylvania Convenio LED
Modulair licht…

... is licht dat je zelf in elkaar zet met verschillende componenten. Ziedaar de producten uit de Convenio serie van Sylvania. Verschillende delen die je met elkaar kunt combineren met Convenio ledverlichtingssets om zo een (sfeer)lichtsysteem in huis te bouwen, precies zoals jij dat wilt.

5 november 2019 om 07:38
Lente2020 Gebruiker

Ik zou een lichtstraat willen monteren over 2,5 m. Wat heb ik dan allemaal nodig ? Is dit geschikt ?

Beantwoorden

5 november 2019 om 09:24
Moderator Niek Moderator

Goedemorgen Lente2020,

Gaat het om een recht stuk of wil je er ook nog een hoek in?

Beantwoorden

5 november 2019 om 07:41
FlawLess Gebruiker

Zou toch handig zijn als jullie de netadapter dan ook kunnen leveren. Nu kan je alles aansluiten maar niks koppelen aan de spanning. Zo heb je er dus nog niks aan.

Beantwoorden

5 november 2019 om 09:23
Moderator Niek Moderator

Goedemorgen FlawLess,

Afgaande op de informatie van de Sylvania website zit er alleen een adapter met leddriver bij de set van 3 stuks. Bij de enkele strips zit geen adapter met leddriver.

Beantwoorden

5 november 2019 om 14:17
Lente2020 Gebruiker

Het is een recht stuk : een balk

Beantwoorden

5 november 2019 om 14:35
boudewijnborne Gebruiker

Dag Niek,

Enkele vragen omdat dit het wil gebruiken voor een groter project;

- Kun je de ledstrips allemaal aan elkaar doorlussen?
- Kun je de ledstrips inkorten, dit als je de bocht om moet op 55cm ipv 60cm?
- Zoals Flawless al vroeg ben ik benieuwd of er een adapter bijzit? Zo nee, waar is deze te krijgen?
- Hoeveel meter ledstrip kun je aansluiten op de wel/niet bijgeleverde adapter?

Alvast bedankt voor de antwoorden…

Beantwoorden

5 november 2019 om 16:51
Moderator Niek Moderator

Goedemiddag boudewijnborne,

Ik ga dit voor je navragen, want ik heb deze informatie niet allemaal kunnen terugvinden.

Beantwoorden

7 november 2019 om 00:22
boudewijnborne Gebruiker

Dag Niek,

Al info kunnen vinden? Duurt een beetje lang zo…

Beantwoorden

8 november 2019 om 11:17
Moderator Niek Moderator

Goedemorgen boudewijnborne,

Helaas hebben we nog geen antwoord gekregen. Zelf ben ik wel wat aan het zoeken geweest. Volgens de informatie op de website van Sylvania zit er bij de enkele led strips geen adapter met leddriver. Bij de sets met 3 strips zit die er wel bij. Er kunnen daar maximaal 3 strips op aangesloten worden. Mocht je dus meer willen koppelen dan heb je ook extra leddrivers nodig.

De leddrivers worden onder andere wel aangeboden bij Hornbach zag ik na wat googelen (je kunt eventueel googelen op convenio led driver 12V 36W EU)
De strips zijn niet in te korten.

Beantwoorden

5 november 2019 om 14:45
woonwagenwillem Gebruiker

Waarom is er maar 1 dimmer te bestellen? B.v.d.

Beantwoorden

5 november 2019 om 17:02
Moderator Bas iBOOD Moderator

Hi Willem,

Dit komt doordat we er nog maar eentje beschikbaar hebben.

Beantwoorden

5 november 2019 om 22:01
koen_db Gebruiker

Altijd ongelooflijk snel uitverkocht die dingen, kunnen jullie die dimmers niet wat groter aankopen?

Beantwoorden

7 november 2019 om 09:58

Hi Koen,

Als dit mogelijk was, dan hadden we dit op zeker gedaan!

Beantwoorden

5 november 2019 om 15:07
swinz Gebruiker

Kunnen de afmetingen iets duidelijker op de site??

Beantwoorden

5 november 2019 om 16:55
Moderator Niek Moderator

Goedemiddag swinz,

Bij welke deal zou je graag duidelijkere afmetingen willen?

Beantwoorden

5 november 2019 om 15:45
circlecube Gebruiker

ik vind maar 1 transfo voor de convenio, met max 36 watt capaciteit. dat wil zeggen  dat je max 3 lichtstrips aan elkaar mag koppelen(180cm) op 1 transfo. klopt dit?

Beantwoorden

5 november 2019 om 16:51

Dat klopt, circlecube! Op de transfo van 36 Watt kun je maximaal 3 strips aansluiten.

Beantwoorden

6 november 2019 om 07:31
danidani Gebruiker

Deze strips werken op 12v gelijkstroom of wisselstroom? Hoeveel strips kunnen er maximaal aan elkaar gekoppeld worden (Convenio LED Strip | 600 lm | 8,5 W)? Mijn muur is 4,8m dus idealiter 12 strips (102W, 8,5A). Kan dit? Of moet ik de strip in 2en splitsen?

Beantwoorden

6 november 2019 om 08:11
Moderator Niek Moderator

Goedemorgen danidani,

Dit ga ik voor je navragen.

Beantwoorden

6 november 2019 om 08:42
bako1974 Gebruiker

Antwoord staat er al. Maximaal 3 strips per voeding.

3x 12W of 3x 8,5W. Theoretisch zou 4×8,5W moeten kunnen, maar dit staat niet op de verpakking. Voedingen kunnen Max. 36W aan. Deze worden hier helaas niet verkocht.

Beantwoorden

6 november 2019 om 08:45
danidani Gebruiker

I@Bako,  dank voor je antwoord. Ik neem aan dat je in principe ook andere voedingen erop aan kunt sluiten (universele 12v plug). Er zijn voedingen van 120W beschikbaar, maar de vraag is hoeveel ampere de strips aankunnen.

Beantwoorden

6 november 2019 om 08:55
bako1974 Gebruiker

Die informatie is zelfs op de datasheets van Sylvania niet terug te vinden!

Ik heb er 12 in gebruik in bundels van 3 en ben zeer tevreden. Ik heb gelukkig in een eerdere IBOOD actie wel basisarts kunnen bemachtigen.

Beantwoorden

6 november 2019 om 08:48
bako1974 Gebruiker

Hornbach heeft ze nog in het assortiment. Daar kan je nog een basisset met voeding 36W kopen.

Beantwoorden

7 november 2019 om 21:15
Rogier1980 Gebruiker

Zit er bij de led strip (2e lengtelamp) nou een driver met Euro-stekker bij??

Beantwoorden

8 november 2019 om 08:32
Moderator Niek Moderator

Goedemorgen Rogier1980,

Bij de enkele strips zit geen voeding met leddriver, bij de set met 3 stuks wel.

Beantwoorden

8 november 2019 om 17:43
Rogier1980 Gebruiker

Zitten bij de set met 3 stuks er 3x een losse leddriver bij?

Deze kan ik me ik aan ook gebruiken in combinatie met de led strip continu?

Beantwoorden

9 november 2019 om 10:06
Moderator Niek Moderator

Bij de set met 3 stuks zit 1 leddriver. Die kun je inderdaad ook gebruiken voor de led strips. Deze leddriver is alleen wel van een lager wattage, maar kan wel gewoon de max van 3 strips aan, aldus de product expert.

Beantwoorden

7 november 2019 om 23:44
GJvH Gebruiker

Komt er nog een deal voor de 36W driver?

Beantwoorden

8 november 2019 om 08:33
Moderator Niek Moderator

Goedemorgen GJvH,

Je kunt altijd de inkopers tippen en wie weet komt die ook een keer voorbij. Voor het tip iBOOD forum klik hier.

Beantwoorden

8 november 2019 om 09:34
Rogier1980 Gebruiker

Anders vraag ik me af of ik dan de 3x led strip 400 met driver moet kopen om de drivers die hierbij zitten (zijn dit er 3 inderdaad?) te gebruiken door  ze ee koppelen aan de  continue strip…

Beantwoorden

9 november 2019 om 07:49
Evelien269 Gebruiker

Hallo,

Vraag over de dimmer: blijft de verlichting op de ingestelde dimstand nadat je de verlichting hebt uitgeschakeld en daarna opnieuw inschakelt?

Dank je

Beantwoorden

9 november 2019 om 10:15
Moderator Niek Moderator

Goedemorgen Evelien269,

De dimmer heeft geen geheugen, dus hij zal niet aan gaan op de ingestelde dimstand.

Beantwoorden

9 november 2019 om 07:58
ArneVandevivere Gebruiker

Hallo,

Kan het koppelen van de strips gebeuren zonder extra connector? Of heb je deze nodig?

Alvast bedankt

Beantwoorden

9 november 2019 om 10:12
Moderator Niek Moderator

Goedemorgen ArneVandevivere,

Er wordt een connector meegeleverd om ze te koppelen. Je hebt alleen wel een driver nodig en daar kunnen maximaal 3 strips op.

Beantwoorden

Log in om berichten op het forum te kunnen plaatsen. iBOOD is benieuwd naar jouw mening!

Om een bericht te plaatsen in ons forum heb je een forumnaam nodig. Klik op de knop hieronder om een forumnaam te kiezen.