23 april 2019 om 00:00
iBOOD

OH2 Planten

OH2 Planten
Kleur in de tuin

Je hoeft helemaal geen groene vingers te hebben om de planten, struiken en fruitbomen in deze Flash Sale correct te onderhouden. Je volgt gewoon de meegeleverde instructies en geniet telkens weer van een prachtige tuin vol kleurrijke planten. Heerlijk is dat!

23 april 2019 om 01:24
steekmug Gebruiker

Hoi. Zijn die rozen kale stammen of bloei ready?

Beantwoorden

23 april 2019 om 09:55
Moderator Niek Moderator

Goedemorgen steekmug,

Dit vraag ik even na.

Beantwoorden

23 april 2019 om 11:24
Official Product Expert OH2 Expert Official Product Expert

Beste Steekmug, deze rozen zijn inderdaad nog niet in bloei bij ontvangst.
Bedankt voor uw bericht, veel plant plezier gewenst.

Beantwoorden

24 april 2019 om 08:29
mamaivanka Gebruiker

Het zijn kale, kleine stammetjes. Meer een soort stekjes.

Ook niet netjes dat dit niet duidelijk vermeld wordt, maar een beetje een vaag antwoord wordt gegeven dat ze nog niet in bloei staan!

Nee zeker staan ze niet in bloei, vorige deal flink wat dingen besteld en daar staat en stond niks van in bloei maar dat zal dit jaar en wellicht volgend jaar ook niet gebeuren omdat het gewoon simpele stekjes zijn. Sommigen hebben zelfs geen blaadjes eraan zitten.

Waardeloze deal en ver van werf blijven als je kan. Ga naar een kweker en zoek ze daar uit, dan weet je wat je krijgt. Mijn geld is helaas down the drain!

Beantwoorden

23 april 2019 om 06:23
papylulu Gebruiker

Hoe hoog zijn de Hortensias ?

Hoe ouf zijn ze ?

Mvg

Beantwoorden

23 april 2019 om 09:56
Moderator Niek Moderator

De hortensia’s zullen bij levering tussen de 20 en 25 cm zijn, inclusief kweekpot.
Het zijn AA kwaliteit en 1 jarige producten.

Beantwoorden

23 april 2019 om 07:07
frekesho Gebruiker

Hoe lang kunnen de fruitbomen en bessenstruiken bewaard blijven voordat ze de grond in moeten? We verhuizen eind juni en ik zou ze graag in de nieuwe tuin zetten. Bedankt!

Beantwoorden

23 april 2019 om 11:26

Beste Frekesho, wij adviseren normaliter om de producten 1, 1,5 maximaal te bewaren, mocht u in de gelegenheid zijn om de producten in water te zetten of voldoende water te kunnen geven tussen door dan kunnen onze producten het uiteraard langer uithouden tot dat ze in de juiste grond geplaatst worden. Normaliter adviseren wij niet meer te planten in juni. 
Alvast bedankt voor uw vraag, veel plant plezier gewenst.

Beantwoorden

23 april 2019 om 07:17
jordy boeren Gebruiker

Pas op met het aankopen. Ik kreeg een aantal hortensia los in een doos omdat er geen 8 kleine doosjes ingaan. Hierdoor waren ze al beschadigd.  Van de 8 zijn er al 6 kapot gegaan.  Ook waren er andere plantjes al beschadigd.

Ik ben normaal niet van het klagen, maar ik had meer verwacht van het product . Terugsturen vond ik geen optie omdat ik niet wist of de plantjes zich nog zouden herstellen .

Misschien heb ik gewoon pech gehad, maar voor mij geen planten meer via het internet.

Beantwoorden

23 april 2019 om 07:27
Kartelschaar Gebruiker

Ik vind het te makkelijk om wel te klagen maar kennelijk niet te kijken of het gewoon netjes opgelost kan worden .

Beantwoorden

23 april 2019 om 07:52
summerblondi Gebruiker

Hier hetzelfde probleem! Wij hadden 2 dozen besteld. Planten zijn er gewoon los in gegooid! Al afgebraken takken etc. Bij aankomst bij ons. Daarnaast ook nog verkeerde maat. 30-35cm was beloofd en ze waren inclusief potje maximaal 20 cm oftewel zonder potje 10cm.

Beantwoorden

23 april 2019 om 07:54
summerblondi Gebruiker

Het gaat over de rhododendrons btw. Bij aankomst waren het azaleas dus houd daar rekening mee.

Beantwoorden

23 april 2019 om 09:54
Moderator Niek Moderator

Goedemorgen,

Wat vervelend dat de levering niet helemaal goed is verlopen. Jullie kunnen hiervoor het beste een serviceverzoek indienen via jullie account en dan zal de klantenservice hierover contact met jullie opnemen.

Beantwoorden

23 april 2019 om 11:28

Beste Jordy Boeren, dat is uiteraard zeer vervelend om te horen en zo willen wij ook niet omgaan met onze klanten. 
Wij zullen dit intern nalopen bij fulfilment hoe dit verstuurd is geworden naar u. Kan u graag de klantenservice een bericht sturen met deze case omschrijving, dan helpen wij u graag verder aan een nieuwe set. Alvast bedankt voor uw melding.

Beantwoorden

23 april 2019 om 11:29

Beste Summerblondi, idem voor u geldt dat wij graag uw case oplossen, uiteraard hoort u niet zo het pakket te ontvangen.
Graag de klantenservice een bericht sturen en wij helpen u graag verder. Alvast bedankt.

Beantwoorden

24 april 2019 om 18:34
Xbored Gebruiker

Ook ik blijf het raar vinden dat je het niet aangeef bij levering, maar vervolgens weken later gaan klagen als die planten nog een keer de revue passeren!

Had dan gelijk foto’s gemaakt en klantenservice gecontact, gemiste kans dus….

Beantwoorden

23 april 2019 om 07:48
xxxMaverick Gebruiker

Vorig jaar veel klachten over met name de boompjes ( klein, voldeed niet aan verwachting) let dus op bij aankoop

Beantwoorden

24 april 2019 om 08:33
mamaivanka Gebruiker

Had ik dat maar eerder gelezen voordat ik de vorige deal kocht!

Het zijn nog steeds waardeloze kleine boompjes. Het zijn stekjes, en de komende jaren heb je er dus ook 0 plezier aan.

Nooit eerder miskoop gedaan bij IBOOD maar dit was een hele grote! En waardeloos dat IBOOD deze blijft aanbieden terwijl er veel mensen teleurgesteld zijn

Beantwoorden

23 april 2019 om 07:50
xxxMaverick Gebruiker

Vorig jaar stond er specifiek bij dat vijgen enz niet eetbaar waren. Nu staat dit er niet bij. Is dit aangepast ?

Beantwoorden

23 april 2019 om 11:29

Beste xxxMaverick, alle producten die wij aanbieden dit seizoen zijn eetbaar. 
Alvast bedankt voor uw vraag, veel plant plezier gewenst.

Beantwoorden

23 april 2019 om 09:48
udend Gebruiker

Vorige ronde clematis en pampasgras besteld. Alles netjes ( onaangekondigd) aangekomen. Het zijn wel heel kleine plantjes. Kleiner dan je verwacht. Daarentegen ze slaan allemaal aan.

Beantwoorden

23 april 2019 om 11:13
hvmiegro Gebruiker

Zijn de vruchten eetbaar van de fruitbomen ?

Beantwoorden

23 april 2019 om 11:30

Beste Hvmiegro, alle vruchten die in deze campagne gepresenteerd worden zijn eetbaar. 
Veel plant plezier gewenst.

Beantwoorden

23 april 2019 om 11:30
spinningrom Gebruiker

Is het mogelijk te zeggen wanneer de blauwe bessen exact zullen aankomen? (kwestie dat ze hier niet een week zonder water aan de deur blijven staan)

Beantwoorden

23 april 2019 om 11:33

Beste Spinningrom, wanneer u vandaag de bestelling plaatst zal u volgende week de goederen ontvangen bij u op locatie. 
Alvast bedankt voor uw vraag, veel plant plezier gewenst. Wij sturen de track and trace codes mee bij alle zendingen. Mocht u hier vragen over hebben dan kunt u zich altijd melden bij de klantenservice van Ibood.

Beantwoorden

23 april 2019 om 12:09
spinningrom Gebruiker

er staat ‘verwachtte verzenddatum 2/5/19′, maar dat klopt dus niet helemaal?

Beantwoorden

23 april 2019 om 22:43
Moderator Paul Moderator

Verwachte verzenddatum 2 mei valt in de week na deze week. Waarom klopt het dan niet volgens jou?

Beantwoorden

24 april 2019 om 09:48
spinningrom Gebruiker

2 mei is volgende week donderdag. Als het maar 1 dag later dan gepland verzonden wordt, dan komt hij dus niet meer volgende week aan, toch?

Beantwoorden

23 april 2019 om 13:28
Florisvd Gebruiker

Ik zou hier geen planten meer bestellen.

Wij hebben de 8x mediterraine planten en 5x fruitbomen vorig jaar besteld en er zijn slechts 2 fruitbomen en 4 mediterraine planten die ooit hebben geleefd.

De rest was morsdood bij aankomst.

Beantwoorden

23 april 2019 om 13:32

Beste Florisvd, vervelend om dit te horen. Heeft  u contact opgenomen met de klantenservice bij Ibood? Zij zullen u goed kunnen helpen met deze kwestie. Alvast bedankt.

Beantwoorden

23 april 2019 om 14:13
m.jongebreur Gebruiker

Alle planten zijn (incusief bezorgen) ook voordeliger te vinden op https://www.dealert.nl/planten.html

Beantwoorden

23 april 2019 om 22:51
Moderator Paul Moderator

Niet in alle gevallen is het goedkoper via jouw link, maar het is wel goed gevonden. Er van uitgaande dat die planten van dezelfde kwaliteit zijn als van OH2.

Beantwoorden

24 april 2019 om 00:15
nickko Gebruiker

Beetje flauw, gezien alle opmerkingen; die kwaliteit waar u over spreekt is niet bijster hoog :-|…

Beantwoorden

23 april 2019 om 14:35
spinningrom Gebruiker

OH2 Expert,
vergeet niet te antwoorden op mijn vraag, aub: “er staat ‘verwachtte verzenddatum 2/5/19′, maar dat klopt dus niet helemaal?” – het wordt dus vroeger verstuurd en en zeker tegen eind volgende week geleverd?

Beantwoorden

23 april 2019 om 14:42

Beste Spinningrom, excuses voor de vertraging in de reactie. 
Wij kunnen rekening houden met uw gewenste levertijd. Geef deze graag aan bij uw bestelling aan Ibood. Wij zullen hier dan rekening mee houden.
Alvast bedankt voor uw vraag.

Beantwoorden

23 april 2019 om 18:36
spinningrom Gebruiker

hoe groot zijn de bessenplanten ongeveer?

Beantwoorden

24 april 2019 om 08:25
mamaivanka Gebruiker

Het zijn stekjes, groter is het niet. En verwacht er dit jaar zeker geen bessen aan, heel misschien volgend jaar, als je geluk hebt

Beantwoorden

24 april 2019 om 10:34
Moderator Jim Moderator

Dank voor het delen mamaivanka!

Groetjes,

Jim

Beantwoorden

24 april 2019 om 07:49
rob.gloudi Gebruiker

Drie vlinderstruiken vorige week ontvangen. Een vlinderstruik was zo iel dat deze tegen de grond ligt. Geklaagd bij IBOOD, geen antwoord. Blijf dus weg bij deze aanbiedingen.

Beantwoorden

24 april 2019 om 08:31
rob.gloudi Gebruiker

Of het de zelfde leverancier betreft weet ik niet, IBOOD wilde de naam niet bekend maken maar sprak van een A-kweker??????

Beantwoorden

24 april 2019 om 09:26
Moderator Bas iBOOD Moderator

Hi Rob,

Ik ga mijn collega vragen dit voor je na te kijken en hierover bij je terug te komen!

Beantwoorden

24 april 2019 om 14:32
rob.gloudi Gebruiker

Is een andere leverancier, IBOOD heeft contact met mij opgenomen (na een week) voor een oplossing. Dus mijn ervaring slaat niet op deze leverancier.

Beantwoorden

24 april 2019 om 08:24
mamaivanka Gebruiker

Ik zou ze niet (meer) kopen. Heb echt spijt van mijn aankopen paar weken terug.

Het zijn (erg) kleine stekjes, die echt de 30cm niet halen. Voordat ze leuk zijn ben je zeker een jaar of 4/5 verder, als ze dan nog leven. En zelfs dan zijn ze nog niet zoals ze er op de foto’s uitzien. Persoonlijk voel ik me meer dan belazerd door deze deal!

Ik zou gewoon naar een goede kwekerij gaan en daar wat leuke dingen uitzoeken, je hebt er dan idd minder, maar je tuin zal er voller mee staan.

Wat heb je in godsnaam aan een Camelia als je 1 dun stekje in je tuin hebt staan.

Beantwoorden

24 april 2019 om 10:24
Leon01 Gebruiker

Heb ook de klantenservice benaderd. We hebben een grote tuin die moet worden ingericht en heb enkele weken geleden 32 ‘rododendrons’, 32 hortensia’s en 6 camelia’s gekocht bij dezelfde aanbieder (OH2). Zag er naar uit om alles in de grond te gaan zetten zodat onze tuin al aardig aangekleed zou zijn…

De planten kwamen gespreid; eerst de camelia’s. Deze waren erg klein, slechts 1 takje, maar goed, dit gaat wel groeien. vervolgens kwamen de 32 hortensia’s die allemaal in 1 doos zaten. Vond het al vreemd dat het ’slechts’ 1 doos was maar bij het openen bleek al snel waarom; ze waren allemaal los, zonder beschermende verpakking, in de doos gedaan (ik denk om ruimte te besparen) en ook deze waren erg ‘mager’ / klein maar ook deze gaan wel groeien. Als laatste kwamen de Rododendrons en dit blijken inderdaad geen rododendrons maar Azalia’s te zijn… en ze waren slechts zo’n 10 cm. hoog en wederom allemaal in een doos gestopt. Ook klopten de aantallen niet; we zouden er 8 van elke kleur moeten hebben maar van de één kregen we er 10 en van de ander 6… verder zouden ‘ze zijn voorzien van een label met foto, informatie en instructies in o.a. Nederlands en Engels’. Dit was nergens te bekennen; alleen een labeltje met de naam van de plant en daarvan waren er volgens mij ook een aantal omgewisseld, aan de kleur van de knoppen te zien…  Slechtste aankoop ooit via IBOOD!  Ik zou het dan ook niet aanraden om deze planten te kopen…

Beantwoorden

24 april 2019 om 11:44
Moderator Tom Moderator

Jammer om te horen dat er iets is misgegaan. Ik kan niet zeggen dat we zeker kunnen helpen – maar het best neem je even contact op met de klantenservice indien het niet goed gegaan is of indien je niet tevreden bent. Dan kijken andere medewerkers even wat ze kunnen doen.

Dit geldt trouwens voor iedereen hierboven.

Onze excuses voor het ongemak.

Met vriendelijke groeten

Tom

Beantwoorden

25 april 2019 om 14:34
Maudje1988 Gebruiker

Beste product expert, wij hebben een aantal planten in deze deal besteld. Maar nu ik de reacties van mensen lees die dit eerder hebben besteld, twijfel ik of we de bestelling niet moeten annuleren. Gaat het inderdaad jaren duren voordat deze stekken een beetje volle planten zijn die in bloei komen?

Beantwoorden

4 mei 2019 om 16:08
arnoudschoen Gebruiker

Vandaag 4 mei mijn bestelde klimrozen ontvangen.

Stevige goed gewortelde rozenstekken, uitstekend verpakt tegen uitdrogen. Nu is de natuur aan de beurt, maar ik heb er alle vertrouwen is. Alle negatieve reacties hierboven kloppen wat mij betreft niet. OH2 heeft wat betreft deze klimrozen zeker geen OH praatjes verkondigd.

Beantwoorden

4 mei 2019 om 17:05
pyungahn Gebruiker

Vandaag 4 mei de bestelde 8x OH2 Mediterrane Plant | Citroen, Sinaasappel, Olijf en Vijg ontvangen. In ieder geval zonder schade (afgebroken takjes) de “kluit” in hoeverre we hier over kunnen spreken, was goed verpakt tegen uitdrogen. Dit is eigenlijk het enige positieve aan de levering, vermelding bij de omschrijving: planten staan niet in bloei bij levering en alle planten zouden een hoogte hebben van 30-40 cm. De 2 olijven tikken net niet 30 cm aan de overige 6 planten zitten rond de 22 cm, alles gemeten inclusief de pot. Dit is niet conform de omschrijving bij het product en in mijn ogen misleiding.

Ik koop geen planten meer via iBood, als ik deze veredelde stekjes in de winkel had zien staan dan had ik ze zeker niet meegenomen.

Graag zie ik een reactie van iBood tegemoet.

Beantwoorden

4 mei 2019 om 22:59
Moderator Niek Moderator

Goedenavond pyungahn,

Wat vervelend om te horen dat je bestelling niet aan je verwachting voldoet. Je kunt het beste een serviceverzoek indienen via je account, wanneer je niet tevreden bent over je bestelling. De klantenservice zal hierover dan na het weekend contact met je opnemen.

Beantwoorden

7 mei 2019 om 19:15
pyungahn Gebruiker

Goedenavond Niek,

Ik heb een reactie ontvangen van de servicedesk en moet zeggen dat mijn “klacht” heel netjes opgelost wordt.

Met vriendelijke groet,

René

Beantwoorden

29 mei 2019 om 10:53
snakesvx Gebruiker

Dan heb je veel meer geluk dan mij, ik zit ondertussen al 2 weken te wachten op een antwoord op mijn dode boompjes die ik ontvangen heb. Het enige dat ik tot nu toe gekregen heb is de automatische mail antwoorden dat men binnen de 5 werkdagen zal antwoorden. Mijn aanvraag was is al van 11/5.

Beantwoorden

3 juni 2019 om 21:17
snakesvx Gebruiker

Dinsdag 7 mei de plantjes pas ontvangen (deze waren een dag later verzonden dan vermeld bij het bestellen, waardoor deze een volledig weekend “onderweg” zijn geweest met leverancier).

Hierbij besteld

10x OH Fruitboom: de boompjes leken flauw en de helft ervan lag los in de doos, de andere helft zat nog eens in hun eigen doosjes.

4x oh mediterrane plant, 2 plantjes zaten in hun doosje, 2 lagen los, waarvan 1 tijdens het transport had afgezien, maar alle plantjes leken wel in orde.

6x oh vlinderstuk, plantjes waren allen goed verpakt.

De dag van levering de plantjes direct genoeg water gegeven aangezien deze toch een tijd onderweg zijn geweest.
Tegen het weekend waren bij de helft van de fruitbomen teken van leven zichtbaar. Bij de andere helft geen enkel tegen van leven.

Op 11/5 een request ingediend bij ibood om de “defecte” boompjes te melden. De dag zelf nog een melding gekregen om de informatie via een aparte request (samen met foto’s) aan ibood te bezorgen met een RMI nummer. Diezelfde dag dan ook gedaan.
Op 14/5 een automatische mail ontvangen: Dat men niet tijdig kon antwoorden en ik nog een aantal dagen moest wachten: Binnen een termijn van ongeveer 1-5 werkdagen komen we bij je terug.
Na een tijdje nog niets ontvangen te hebben op 27/5 nog zelf eens een antwoord gestuurd op de mail van 14/5, terug dezelfde automatische mail (zie 14/5) als antwoord.
Ondertussen zijn we 3/6 en is er nog altijd geen antwoord op mijn verzoek van de “defecte” boompjes.

Er lijkt toch iets mis te zijn met de service in dit geval…

Beantwoorden

9 juni 2019 om 16:42
Moderator Paul Moderator

Excuses dat ik jouw forumposts niet eerder heb opgemerkt. Ik zal de klantenservice aansporen om het alsnog voor je op te lossen.

Beantwoorden

21 juni 2019 om 19:21
snakesvx Gebruiker

Bedankt voor dit te ondernemen. Ik heb ondertussen contact gehad en het is mooi opgelost geraakt ondertussen.

Beantwoorden

Log in om berichten op het forum te kunnen plaatsen. iBOOD is benieuwd naar jouw mening!

Om een bericht te plaatsen in ons forum heb je een forumnaam nodig. Klik op de knop hieronder om een forumnaam te kiezen.